الأحد، 17 مايو 2015

اصلاح اي روتر او مودم adsl بطريقه بسيطه جدا في حالة انه شغال باور فقط

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



كما هو واضح من عنوان المشاركه
اصلاح وحل مشكلة اي روتر adsl واقع سوفت او لايعمل نهائي (شغال باور فقط)
والشرح هيتقسم معانا كالتالي:-
1-هتحمل برنامج او اداة pc tool software
وده رابط التحميل
2- هتكتب اي بي لجهازك الكمبيوتر الخاص بك 192.168.1.3

3- هتقفل الروتر الخاص بك (افصل الروتر من الكهرباء)
4- هتشغل اداة pc tool 
5- هتوصل الروتر بالكمبيوتر الخاص بك عن طريق كابل نت عادي
6- شغل الروتر (توصيل الكهرباء للروتر )
7- هتنتظر من 2 الي 6 ثواني حتي يظهر معاك الروتر داخل pc tool واذا لم يظهر عليك بتكرار ماسبق 
8- عندما يظهر اي بي الروتر داخل البرنامج 192.168.1.1 تضغط عليه وتظبط اعدادات البرنامج كما بالصوره


9- بالنسبه للسوفت وير الخاص بالروتر يمكنك البحث عنه علي موقع الروتر او
الشركه المصنعه نفسها
10- بعد نجاح العمليه وتنزيل السرفت بنجاح يجب عليك الغاء الاي بي الموجود في كارت الشبكه 
11- بعد عمل الخطوات السابقه تجد ان جهازك (الكمبيوتر ) قد  حصل علي عنوان اي بي من الروتر
ومبروك عليك رجوع الروتر ليك بالسلامه
اخيرا  اذا هناك اي مشكله يمكنك تركها في تعليق حتي يتم الرد عليها

لاتنسونا من صالح دعائكم

شارك هذه الصفحة وتابعنا على صفحاتنا الرسمية
شارك الموضوع →
تابعنا →
إنشر الموضوع →

113 التعليقات :

  1. عملت كله تمام بس فى مشكله ان كل حاجه جايه مشفره زي الصوره رقم 2 يعني لا ينفع صح ولا دانولود ما الحل

    ردحذف
    الردود
    1. يبقي البرنامج عندك مش قاري الروتر او ممكن تجرب الاداه دي الموجوده مع البرنامج tiupgrade

      حذف
  2. السلام عليكم اناعندي روتر hg532s بحت على تحديث له فلم اجده فمررت له تحديث hg532e فلم يشتغل المرجو مساعدتكم في البحت عن الفريموير المناسب وشكرا

    ردحذف
    الردود
    1. http://www.solvusoft.com/ar/update/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%AC/%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%A9-%D9%84%D8%A7%D8%B3%D9%84%D9%83%D9%8A%D8%A9/huawei/hg532s/sub-models/

      حذف
    2. انا مش عندي نت خالص علي الروتر

      حذف
  3. السلام عليكنم

    انا عندى روتر tedata HG530 عملتلو تحديث فيرم وير ومن سعتها مش عارف ادخل على اعدادت الروتر جربت كل الباسوردات الا على موقع كتير وبردة مفيش حل مع العلم ان ip اتغير من 192.168.1.1 الى 192.168.1.254 وجربت البرنامج الا هنا دة ومش ظهر ودخل على tiupgrade بيطلب الباسورد وانا مش عارفها اصلا ارجوكم حل الله يكرمك وكل عام وانتم بخير

    ردحذف
    الردود
    1. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
      ممكن اعرف السوفت اللي نزلته فيرجين كام او سوفت ايه بالظبط؟؟؟

      حذف
    2. عندى الحل لحضرتك باذن الله لا تقلق انت حملت السوفت من منتدا هواوى وتاريخ السوفت 2012

      حذف
    3. i have the same problem please tell me the soultion

      حذف
  4. انا عندى راوتر HG530 فودافون كنت باعمله سوفت و الكهربا قطعت و لما رجعت الراوتر مفيش غير لمبة البور اللى منورة جربت الطريقه بتعتك مفيش اى حاجه حصلت لانه اصلا مش بينور لما باوصله كابل النت ... فى حل ؟؟؟ و بعدين الصورة الاولى ديه ايه لازمتها و اجيب الوصله ديه من فين و اعمل بيها ازاى؟؟

    ردحذف
    الردود
    1. ممكن اعرف حليت مشكلة الرواتر ولا لا علشان انا حصل معايا نفس المشكلة

      حذف
    2. نفس المشكل Vodafone HG553 لم اجد الحل

      حذف
  5. انا عندى راوتر هواوى كنت بعمله سوفت وبعد ما عملت سوفت مش عايز يدخلنى على اعدادات الراوتر

    ردحذف
  6. انا عندى راوتر هواوى كنت بعمله سوفت وبعد ما عملت سوفت مش عايز يدخلنى على اعدادات الراوتر

    ردحذف
  7. اخي العزيز السلام عليكم
    اولا أحييك لمجهودك الرائع و بارك الله فيك و ربي يضعها لك في ميزان حسانتك
    ثانيا أخي انا من العراق و احتاج أسم قطعة الusp المستخدمة لتحميل السوفت ..مشان اقدر أنزل السوفت للنانو الضاربة مع ذكر البرنامج المستخدم لذلك و أتمنى التوفيق لك ... و للتواصل و ارجو الرد على هذا الأيميل www.alhajjan5@gmail.com و أكون شاكر ألك أنتظر الرد بفارغ الصبر

    ردحذف
    الردود
    1. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
      بالنسبه لاجهزة شحن اي سي الفلاش اسمها (مبرمجه مثل اللابتول والميني برو وغيرها )ويأتي معها برنامجها الخاص لقراءة الايسهات المختلفه مع طاقم متعدد الارجل للفلاشات

      حذف
  8. مافيش سوفت وير hg530 فودافون 2011

    ردحذف
  9. مافيش سوفت وير hg530 فودافون 2011

    ردحذف
  10. ليه ما بتردش على حد لو موش عارف قول لا اعلم

    ردحذف
  11. عندى راوتر تى داتا 532n عاوز ارفعله كونفيجر بس مكان الكونفيجر مش موجود فى الاعدادات

    ردحذف
    الردود
    1. اناعندي نفس المشكله ومش عارف حل

      حذف
    2. انا عندى نفس المشكلة هل توصلت لحل
      01007901955
      hamadaheza@gmail.com

      حذف
  12. اخي الكريم انا عندي راوتر تابع لشركه فودافون hg532e حاولت احدث السوفت وير بتاعه مش بقي بيفتح معيا صفحه الروتر وحاولت بكل الارقام وحاولت بالطريقه بتعتك منفعش ومش عارف ايه الحل ارجو المساعده

    ردحذف
  13. انا عندي نفس المشكلة حملت سوفت Ras لراوتر hg530 وغير الايبه لــ 192.168.1.254 ومش عارف ادخل علية وجربت جميع اليوزرات لو تكرمت باليوز والتحميل كان من موقع هواوي بتاريخ 2012

    ردحذف
  14. نا عندي نفس المشكلة حملت سوفت Ras لراوتر hg530 وغير الايبه لــ 192.168.1.254 ومش عارف ادخل علية وجربت جميع اليوزرات لو تكرمت باليوز والتحميل كان من موقع هواوي بتاريخ 2012

    ردحذف
  15. السلام عليكم اخي الكريم.....
    انا عندي راوتر نوع Tenda model:FH303 اثناء محاولتي لترسيت الجهاز من زر Rst الخاصه بالراوتر تعطل الجهاز او معد يشتغل كانما رست على النص او وكف مكمل او هوه شغال بور فقط والاضاوي الباقيه مال الراوتر ترمش فشنو الحل او هل هنالك برنامج احمل السوفت وير من خلاله للراوتر وما نوع الكيبل المستخدم لتوصيل الراوتر بالحاسوب وشكرأ

    ردحذف
  16. لو سمحت يباشا الروتر مش قابل كد ومش عارف اعمل ايه

    ردحذف
  17. الراوتر tp-link743nd v2مش شغال لايضى اللى لمبه البور بس وفى حاجه غريبه الراوتر بدون البور فى بورتين شغالين عليهم السلك بدون اضاءهوبدون كهرباء هم بورت الازرق وبورت رقم واحد1 هل الفلاشه اتحرقت ولا ايه السبب ومش قارى اى شى على الكمبيوتر اللى البورتين دى بدون اى بى

    ردحذف
  18. راوتر hg532 e لمبتين بس شغلين الباور وال dsl وبدون توصيل الخط غير قابل لريست لا يقرأ ip على الكومبيوتر ما الحل

    ردحذف
    الردود
    1. السلام عليكم نفس المشكلة عندى اخى هل تم حلهل؟؟؟؟؟؟؟

      حذف
    2. نفس المشكله ايه الحل بقا

      حذف
    3. نفس المشكلة بالظبط حد رد عليكم

      حذف
    4. نفس المشكله ياترى ايه الحل
      ولو حد حل المشكله ياريت يعرفني

      حذف
  19. راوتر hg 532 n حدثته بسوفت hg 532 e بعد التحديث لاتظهر فى قائمة basic كل من wlan& dsl .
    وفى قائمة device لايوجد upgrade والراوتر لايعمل

    ردحذف
    الردود
    1. انا عندى نفس المشكلة هل توصلت لحل ؟ لو توصلت لحل ابعتلى على الاميل دة mostafa.ma542@gmail.com

      حذف
    2. هل توصلتم لأي حل عندي نفس المشكلة وحدثت بظبط المصنع فقط .

      حذف
    3. انا ثاني نفس المشكل

      حذف
  20. انا عندي راوتر fritz.box7490جديد ووصلتوا وعملتلوا كلشي وفي اشارة بس ماعم يجي النت مافهمت شو بعمل

    ردحذف
  21. انا عندي راوتر fritz.box7490جديد ووصلتوا وعملتلوا كلشي وفي اشارة بس ماعم يجي النت مافهمت شو بعمل

    ردحذف
  22. راوتر نيتس التطبيقات مابتشتغلش غير لما افتحها يعنى الواتس بيبقى جايلى عليه رسايل مفيش اشعار غير لم افتح تطبيق الواتس وهكذا ... و الفيس نفس الكلام ايه الحل

    ردحذف
  23. بعد اذنك عندى روتر تى اى داتا منور باور فقط لكن مبيشتغلش ممكن اعمل كده يشتغل فعلا ولا هو كدا باظ لانى وديته قبل كده للشركه قالولى خلاص خارج الضمان ومرضيش يصلحه ؟؟

    ردحذف
  24. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  25. عندي راوترين نغس الموديل ونفس الخلل وهو tplink TL-WR841N المشكلة الراوتر استطيع الدخول عليه والتحكم فيه ولكن لايبث النت نهائيا حدصته اكثر من مرة ورسته ونفس المشكلة ..السوال هل العطل هاردوير ام سوفت وير وشكرا.

    ردحذف
  26. ممكن فلاشة اكسس ايدى ماكس BR-6228nSv2 الرجاء من اهل الخبره المساعده

    ردحذف
  27. الي حصل اني عندي راوتر hg532n المهم غلط غلطت عمري حاولت اني اعمل ليه فريم وير بتاع شركه هواوي بس للاسف وانا بعمل الاب جريد دا الكهرباء فصلت عن الراوتر و للاسف بعد كده بقي باور بس و لا بيتقري علي الكمبيوتر و لا بيفتح اي حاجه و لا الصفحه بتاعته بتفتح من الاخر عباره عن قطعه بلاستيك و لا ليها لزمه المهم حاولت اجرب البرنامج بتاعك للاسف ما نفعش فا لو عند حضرتك اي مساعده اقدر ارجعه تاني ياريت ترد عليا

    ردحذف
  28. ابعتلي صوره من الجهاز و انتا موصله كهرباء

    ردحذف
  29. عندى راوتر هواوى hg532e نزلتله فريم وير للاسف طلع بيحوله الى سويتش واكسس ومش عارف ارجعه راوتر تانى لان صفحه تحميل الفريم وير اتلغت من عليه ارجوكم حد يقولى ارجعه راوتر تانى ازاى

    ردحذف
  30. عندى راوتر هواوى hg532e نزلتله فريم وير للاسف طلع بيحوله الى سويتش واكسس ومش عارف ارجعه راوتر تانى لان صفحه تحميل الفريم وير اتلغت من عليه ارجوكم حد يقولى ارجعه راوتر تانى ازاى

    ردحذف
  31. عندي راوتر tp link 40v3 يشتغل فقط الباور لكن عندما افتح البرنامج ما يعلم اي البرنامج يعرض فقط ip الكمبيوتر ممكن حل

    ردحذف
  32. انا عندى روتر فيه مشكله كبيرة راوتر هواوى hg532e عيز اغير ال اى بى بتاعه علشان اشغله اكسيس وعلشان احوله اكسيس لازم اعمله سوفت ممكن تعطينى برنامج اغير من خلاله ال اى بى وشكرا

    ردحذف
  33. نفس المشكلة

    ردحذف
  34. انا عندى راوتر ماركة belkin موديل f7d2401 فجأة قطع إشارة وظل يعمل ريستارت ومش عاوز يثبت على وضع التشغيل ولا عارف ادخل على صفحة الراوتر مش عارف ايه الحل ارجوكم افيدونى

    ردحذف
  35. configfile انا نزلت ملف دة مش عارف ادخل ع يوسر نيم ولا باص ورد عاوز حل بجد ارجعو الاهتمام والافادة

    ردحذف
  36. السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
    عندي مودم 4ج هواوي b310 توقف على لمبة البور و لا يريد ان يشتغل
    هل من حل بارك الله فيك

    ردحذف
  37. http://www.linksys.com/us/support-article?articleNum=137928 هنا حل لجميع مشاكل الروتر أتمني الفائدة ودعوة صالحة لأمي المتوفاة

    ردحذف
  38. لدي راوتر 532 لمبة adsl مضيئه دائماسواء الخط واصل للروتر او غير واصل والراوتر مغلق ولا يمكن الدخول اليه

    ردحذف
    الردود
    1. ياريت حضرتك لو المشكلة تقولي عملت ايه علشان انا عندي نفس المشكله

      حذف
  39. ليه الجهاز مش قارى الراوتر يعنى مش بيظهر

    ردحذف
  40. انا عندى راوتر 531v1 عملتلو فريم وير وبعدها زرار الريست لا يعمل ارجو الافاده

    ردحذف
  41. انا عندى راوتر 531v1 عملتلو فريم وير وبعدها زرار الريست لا يعمل ارجو الافاده

    ردحذف
  42. بعد اذنك انا كنت رفعت فيرموير للروتر عندي عشان هو روتر TEDATA وكنت عايز اشغله علي فودافون وبعد كده جيبت فيرموير فودافون وحابيت ارفعه علي الروتر تاني بس مفيش مكان في صفحة الروتر عشان ارفع الفيرموير عليه اختفي الجزء بتاع لبفيرموير في تابadvanced ومش عارف ايه الحل موديل الروتر HG532N

    ردحذف
  43. الواي فاي محروق ممكن لو هي قطعه انقلهاله من راوتر تاني

    ردحذف
  44. السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
    عند روتور vodafone553 ولكن عند كتابة ip 192.168.1.1
    لا يعطيني كلمة السر ويدخل مباشرة في واجهة vodafone يعني sutiation الحالة
    وتلك الواجهة التي تظهر لايمكن الدخول للاعدادات وشكرا

    ردحذف
  45. السلام عليكم لدي راوتر 3020 وقمت بتنزيل سوفت خطا 741 واريد ان اعيده لما كان عليه فما الحل

    ردحذف
  46. السلام عليكم
    عندى راوتر tp-link td-8810 لم اجد الفيرموير الخاص به على الموقع الرسمى... ارجو المساعده فى الوصول اليه
    وعندى راوتر zte zxhn h108n v2.5 ايضا لم استطع الوصول للفيرموير من الموقع الرسمى ....ارجو المساعده

    ردحذف
  47. البرنامج ده مش شغال

    ردحذف
  48. السلام عليكم انا معى روتر هوهوى b970 بتاع فودافون عاوز اشغله مع تى داتا

    ردحذف
  49. عندي راوتر te data hg532e مفيش غير لمبه البور اللي منوره ايه الحل ولو ممكن موقع احمل منه السوفت الأصلي بتاعه

    ردحذف
  50. السلام عليكم
    ارجو المساعدة انا كنت بعمل تحديث للروتر من نوع هواواى وعملتلة امر بتاع الفاكتورى موود وفصل ومش بيشتغل غير لمبة الباور فقط
    ارجو المساعدة ازاى ارجعة يشتغل تانى

    ردحذف
  51. السلام عليكم وكل سنة ونتم طيبين عندي مشكلة في الرواتر تي بي لينك كل حاجة تمام لمبة الاي دي اس ال بتنور ولمبة الانتر نت مش بتنور حتى بعد معمل كنفجريشن نزلت للراوتر سوفت وير حديث وبرده لم يعمل اية الحل وارجو للافادة على رقمي الخاص 01149917505 وشكرا جدا

    ردحذف
  52. رابط البرنامج مش شغال !!!

    ردحذف
  53. شكرا لك اخى شرح رائع جدا

    ردحذف
  54. السلام عليكم
    عندي راوتر tp link كان شغال فجأة فصل ضوء النت و اللي جنبو و بقي ضوء الباور والوايرلس...
    ممكن حل لو سمحتو

    ردحذف
  55. عندي الراوتر شغال بكابل بس الواي فاي مش شغال هو راوتر TEDATA

    ردحذف
  56. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  57. السلام عليكم عندى روتر كيوتل هواوى hg655b ضارب سوفت ومفيش غير لمبة البور بس شغالة محتاج فروم وير خام للروتر ياريت حد يفدنى وشكرا

    ردحذف
  58. السلام عليكم عندى راوتر بليون5200n rcواقف على لمبه البور فقط ولا تستطيع عمل رست له ولا يدخل على الصفحه بتاعته هل من حل لهذه المشكله وشكرا

    ردحذف
  59. مساعده طريقة سوفت راوتر هواوي HG552d يشتغيل المية الباور فقط

    ردحذف
  60. عندي روتر mf2501 nets مش بيفتح صفحة المانج 192.168.1.1 مش عارف ادخل علي الصفحة افيدوني

    ردحذف
  61. سلام عليكم عنديعراوتر tp link فيو ضو ال lan1 اصفر وماعم يقبل التصفير الراوتر

    ردحذف
  62. السلام عليك عندى روتر تى داتا 532 ان لمبة الدى سى ال منوره من غير ما اوصل سلك كيف اشغله وارجعه يعمل تانى الرجاء الافاده ولكم جزيل الشكر

    ردحذف
  63. ZTE ZXHN H108N
    سقط سوفت وير فما الحل
    جربت البرنامج pc toll كما قلت ولكن لا الكمبيوتر لا يقرا الروتر فما لاحل
    هل هتاك برنامج اخر

    ردحذف
  64. نا عندي نفس المشكلة حملت سوفت Ras لراوتر hg530 وغير الايبه لــ 192.168.1.254 ومش عارف ادخل علية وجربت جميع اليوزرات لو تكرمت باليوز والتحميل كان من موقع هواوي بتاريخ 2012

    ردحذف
  65. السلام عليك عندى راوتر تى أى داتا لمبة البور مرأه حمراء والراوتر لا يعمل أرجو الأفاده

    ردحذف
  66. السلام عليكم
    عندي سؤال .
    عندي مودم تبي لينك موديل TD-W8951ND اشارة البور شغاله فقط واشارات الLAN تلصى وتطفي ما الحل ؟

    ردحذف
  67. السلام عليكم انا عملت ريسترت للراوتر ومش عارف ادخل عليه

    ردحذف
  68. الراوتر عندى مش شغال بدون سبب اوديه فين علشان يشوفو ويصلح مع العلم هو لسه جديد

    ردحذف
  69. المرجو الرد اخي في اقرب وقت جزاك الله خيرا لدي مشكل في راوترhg553 pert adsl احمر v100r s/n 3037

    ردحذف
  70. كيف يتم تفليشه الى نضام openwrt hg553 ver a

    ردحذف
  71. انا عندي راوتر تب لينك كان شغال تمام فجأة ضعفت شبكو فصار ما يوزع على كامل البيت فقط بغرفة وحدة شبكتو ،واذا انتقلت على غرفة ثانية فتصير شبكتو ضعيفة جداً ،ياريت تفيدونا وشكراً

    ردحذف
  72. انا عندى الموقع ده دخلت احظر واحد مقه الباسورد مش عارف اتكيت على ايه مش بيشتغل على اى جاز الرجاء الرد921.681.1.1

    ردحذف
  73. انا عندي راوتر تي بي لينك كان شغال كويس وقفت الخط فتره وبعد ما شغلت الخط الراوتر شغال باور بس مش شغال نت وعملته كونفدريشن كذا مره مافيش فيده

    ردحذف
  74. يبدو أن مديري التنزيلات شكل قديم من إدارة التنزيلات. بعد كل شيء ، تحتوي معظم المتصفحات على واحد بالفعل ولا ينزل الأشخاص دائمًا الكثير من الملفات. ومع ذلك ، هناك بعض الفوائد من وجهة نظر تنظيمية ، وأحيانًا ، من وجهة نظر السرعة أيضًا. الأشخاص الذين يقومون بالتنزيل بشكل متكرر لديهم حالة استخدام لمديري التنزيل. لا يوجد الكثير منهم ، لكن من الواضح أن عددًا قليلاً منهم يتصدرون القائمة. إليك أفضلها على Android!

    Advanced Download Manager هو أحد مديري التنزيلات الأكثر شعبية لنظام Android. يحتوي على واجهة مستخدم نظيفة وكثير من الوظائف والدعم لجميع أنواع الأشياء الرائعة. بعض الميزات تشمل التنزيلات في وقت واحد ، ودعم بطاقات SD ، وإدارة السرعة ، ودعم الملفات الكبيرة جدا. يمكنك أيضًا الحصول على عنصر واجهة مستخدم إلى جانب بعض الوظائف الإضافية الأكثر سهولة في استخدام الطاقة. إنه مجاني أيضًا مع الإعلانات راوتر we هو نوع من الماس في اختيار الخام. إنه مدير تنزيل أحدث للأشخاص الذين لديهم أجهزة كمبيوتر. يتيح لك التطبيق مراقبة التنزيلات لأشياء مثل ألعاب Steam وأنواع مختلفة من الملفات وحتى السيول على الكمبيوتر من هاتفك. كما تحتوي على واجهة مستخدم نظيفة بالإضافة إلى دعم Steam و Battle.net و uTorrent و qBitTorrent و EA Origin وحتى Chrome و Firefox. يستغرق الإعداد بعض الوقت ، لكنه نجح في اختبارنا. التطبيق مجاني أيضًا مع الإعلانات....

    ردحذف
  75. الراوتر بتاعي لايمكن أن أذهب إلى الصفحة الرئيسية

    ردحذف
  76. عندي جهاز مقوي شبكة اسم الجهاز PIX_LINK حاليآ متوقف وما يطلع اسم الجهاز

    ردحذف
  77. محتاج فرموير 531 v1 بتاع فودافون اللي كان جاي مع الراوتر علشان الدعم الفني بيقول ان الراوتر مش بتاعنا ومش عارفين ندخل عليه.

    ردحذف
  78. أنا منور عندى لمبة الباور ولمبة إلى إلى بعدها ولمبة كابل. الكمبيوتر وأساس مفيش كابل راكب وغير كدة فى مربع اسود بجوار فى الباوردة درجة حرارة مرتفعة وإشارة اواى فاى غير موجودة آية الحل الجهاز موديل 701

    ردحذف
  79. يا ريت لو حد بيعمل سوفت وير للراوتر في المنوفية

    ردحذف
  80. https://softwarediagnosticauto.blogspot.com

    ردحذف
  81. انا ايضا عندي نفس المشكلة بجهاز هواوي HG552d وجربت البرنامج بس الكمبيوتر ما بيتعرف عالراوتر .

    ردحذف
  82. اسلام عليكم
    انا عندي روتر تبي لنك701
    نزلتلو سفت خطئ 3020 وهو سفت لروتر محمول

    ردحذف
  83. السلام عليكم عندي روتر HG520b هواوي ينطفئ ثم يعود يشتغل تلقائ مع الوفي ارجو المساعدة منفضلكم و شكرا

    ردحذف
  84. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  85. معاى راوتر وى الجديد H168n نزلتله سوفت zte ليعمل على اتصالات خد السوفت ومش عايز يشتغل باكتب الأى بى مش بيفتح جربت 192.168.1.1/192.168.1.254عملت كل الطرق مش عايز يشتغل ما الحل البريد aboahmedroaa@gmail.com

    ردحذف
  86. معاى راوتر وى الجديد H168n نزلتله سوفت zte ليعمل على اتصالات خد السوفت ومش عايز يشتغل باكتب الأى بى مش بيفتح جربت 192.168.1.1/192.168.1.254عملت كل الطرق مش عايز يشتغل ما الحل البريد aboahmedroaa@gmail.com

    ردحذف