السبت، 23 مايو 2015

حل جميع مشاكل الاكسس بيونت(سوفت وير - هارد وير) سحب وتنزيل دامب - تحديث - تنزيل سوفت مطور او الرجوع منه

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


موضوع النهارده مفتوح المصدر لاي سؤال او طلب بخصوص 
مشاكل الاكسس بيونت سواء صيانه او تنزيل سوفت
 (سحب فلاشه او فردها )
او تحديث السوفت للاكسس او رجوع الي سوفت اخر اصدار قديم
كمان لو محتاج تنزل السوفت المطور او ترجع للسوفت الاصلي 
لو محتاج دامب لايسي الفلاش (ده ملف السوفت الكلي الخاص بالاكسس بيونت)
كل ده حبيت اجمعه في موضوع واحد
وطبعا الموضوع متوقف عليكم انتم
 مدي اهميته او مدي مايجمعه الموضوع من افكار وحلول
ده يرجع لطلبكم واستفسارتكم
دي صوره لاكسس بيونت 701  من الداخل
والقطعه اللي متعلم عليها ده اي سي الفلاش

ودي صوره لاكسس 740

متواجد الان للاجابه علي كل ماتريده بخصوص هذا الموضوع
ضع طلبك في تعليق وسوف اقوم بالرد عليه
 وارسال اي ملفات تحتاجها بفضل الله واذنه
واخيرا لاتنسونا من صالح دعائكم

شارك هذه الصفحة وتابعنا على صفحاتنا الرسمية
شارك الموضوع →
تابعنا →
إنشر الموضوع →

212 التعليقات :

  1. عندي 740 عاوز شحن فلاشة و741 دخل فيه مياه الفتحة2 بتنور علي طول وهو شغال بس كان عامل قفلة في الشبكة ومش بدخل علي الاكسيس غير من رقم2 ولو وصلت في رقم3 مثلا بتنور بس مش بدخل علي الاكسيس ]ارجو الحل وجزاكم الله خيرا

    ردحذف
    الردود
    1. بالنسبه للاكسس 740 لازم تجيب اكسس نفس الموديل وتسحب من عليه السوفت وتنزله للاكسس التالف ولو مش عندك 740 ممكن تنزل ليه 741v1 ولو مش عندك ممكن ارفعها ليك اما الاكسس741 تفكه وتسخن عليه تسخين بسيط ولو نفس المشكله يبقي تتأكد من المكثف الخاص بفتحات اللان اللي فها مشكله

      حذف
    2. لوسمحت 5210 فصل بور من علي بورده

      حذف
    3. حضرتك الاكسس lg رجع لسوت الكوري ازاي انزل عليه سوفت نانو استيشن m2 واجيب السفت منين وجاك الله خير يارب

      حذف
  2. السلام عليكم
    انا عندي مودم روتر قمت بتشغيله عبر البطاريه اشتغل فتره ومن ثم عطب ولم يعمل قمت بتغير مكثف واشتغل بقت مشكلته انو مايشغل نت

    ردحذف
    الردود
    1. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
      هل لمبة ال internet وال dsl تعمل ام لاتعمل؟؟؟

      حذف
  3. عفوا اخي محمد
    لمبة البور ولمبة الانترنت والمبة الي بينهم بيكونو شغالين على طول اول ما توصل بالمحول ومن دون ان تربط عليه سلك تلفون بيضلو شغالين عل طول

    ردحذف
    الردود
    1. يبقي دي مشكلة هارد وير احتمال مكثف فيه مشكله بسبب تغيير فولت الكهربا

      حذف
  4. بالنسبه لصاحب الاكسس 741 دي لازم تجيب اكسس زيه وتسحب من عليه الدامب والافضل انك توديه لاي حد صيانة ريسيفر وشحن فلاشات ووريه مكان اي سي الفلاش وهو هيقوم بالواجب

    ردحذف
  5. ربنا يكرمك يا بشمندس

    ردحذف
  6. تسلم يا كبير شكرا جدا وبالنسبه للاكسس ال بغير الطبط بتاعه فعلا تم تحديث السفت بتاعه ولسا زي ما هو

    الاكسس اللي لمبة الباور شغاله فقط اللان مش شغال لمبه البور فقط هجرب مضوع المكثف ده وهرد عليك ان شاء الله لكن بالنسبه اشحن الفلاشه علي مبرمجه وجرب مش بعرف ولا اعرف حد بيعمل الموضوع ده وشكرا

    ردحذف
  7. بعد اذنك صوره للمكثف ده المكثف اللي ورا من فتحة اللان او مكانة بالظبط

    ردحذف
  8. حل لمشكله الاشاره اكسس 701 الاكسس الاشاره بتعته ضعيفه جدا ؟؟
    ولو عملت بحث على الشبكات بيجيب الشبكه الى تبعد عنه 2 متر بس ومبعرفش يربط عليها ؟

    ردحذف
    الردود
    1. اتأكد من توصيل الانتنا جيدا او جرب غيرها ولو نفس المشكله سخن علي بوردة الاكسس تسخين بسيط وجرب بعدها

      حذف
  9. اوبن ارتى 841 v8 الجديد ليعمل كلاينت ورفع الباور ..السوفت ده موجود معايا على الراوتر ومش بيعمل رسيت ومش فاكر الباسورد ومش عارف افتحه اه العمل

    ردحذف
  10. اريد ملف دامب فلاشة 701 v1

    ردحذف
    الردود
    1. https://drive.google.com/file/d/0ByUek1OsEnKFeU12TlZEUXk3cTQ/view?usp=sharing

      حذف
    2. اريد ملف دامب فلاشة 701 v1

      حذف
  11. ممكن ملف الفلاشة لأكسس TL-WR743ND ياريت رد فى أسرع وقت لو سمحت وشكرا جدا

    ردحذف
    الردود
    1. https://drive.google.com/file/d/0ByUek1OsEnKFeU12TlZEUXk3cTQ/view
      استخدم هذا وبعد تنزيله سوف يصبح الاكسس 741 يمكنك الان تنزيل سوفت ال 743 من موقع تبي لينك ورفعه للاكسس

      حذف
  12. تسلم يا باشا شكرا جدا عبقرى شبكات

    ردحذف
  13. السلام عليكم اخي محمد عندي
    701 /v1 انا رفعت سوفت gargoyle عليها بعد ما رفعت السوفت مش قادر ادخل على البرمجة جربت كل الطرق عل الفاضي وكل البرامج للخروج من السوفت عل الفاضي مع العلم ان القطعة شغالة تمام سلكي ولاسلكي اخي ضروري الحل وشكرا

    ردحذف
    الردود
    1. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
      دي طريقة الدخول علي سوف جارجيويل
      http://www.3bkryshbkaat.com/2015/05/gargoyle.html

      حذف
  14. السلام عليكم
    عندى اكسس 743 وحولته الى السوفت المطور
    ممكن اعرف طريقه تفعيل السوبر شانل على 743
    والملفات المطلوبه
    الرجاء سرعه الرد

    ردحذف
  15. احمد الخضرى10 أغسطس 2015 في 6:44 ص

    السلام عليكم
    لو سمحت اخى انا عندى اكسس 741 نزلتله سوفت بالغلط والاكسس بعد مخلص السوفت لمبة الباور بس الى شغالة واللانات شغالة عادى بس مش بتنور ارجو الرد بحل يفيدنى ولك جزيل الشكر .

    ردحذف
    الردود
    1. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
      في الحاله دي اسحب ملف السوفت من اكسس تاني يكون شغال كويس ونزله علي الاكسس اللي فيه مشكله بااستخدام مبرمجه عند اي حد بتاع صيانة مازربورد او ريسيفر

      حذف
  16. احمد الخضرى12 أغسطس 2015 في 5:46 ص

    تمام شكرا على ردك اخى الكريم بس لو تكرمت ممكن تجبلى ملف سوفت لانى معنديش اكسسات تانى نفس الموديل واكون شاكر ليك

    ردحذف
  17. انا اخذت نسخه من الفلاشه والاكسس وقف ورجعة الفلاشه و الاكسس واقف يرجاء الحل

    ردحذف
  18. سوال / ايه الافضل للبيكوستيشن 2 اتش بي السوفت الاصلي ولا المطور dwrt. وشكرا

    ردحذف
  19. سوال / ايه الافضل للبيكوستيشن 2 اتش بي السوفت الاصلي ولا المطور dwrt. وشكرا

    ردحذف
  20. مشكلة فقد السوفت في الاكسيس tl-wr541g

    ردحذف
  21. انا فني صيانة رسيفرات ولي خبرة بالتعامل مع الفلاشات ولكن ليس لدي مبرمجة ممكن اعرف اي مبرمجة بتتهامل مع فلاشات الراوتر فلدي رسيفرات دنكل قلاشاتها نفس فلاشات الراوتر ولدي اللودر بتاع السوف بيتهامل مع هذة الاجهزة يعني ممكن الحم الفلاشة على الجهاز وبهذا اللودر ممكن انزل سوفت الفلاشة وبعد ذلك ارفعه من الجهاز واركبوا على الراوتر ممكن هذة العملية بنعملها على الرسيفرات .

    ردحذف
    الردود
    1. فكره اكثر من رائعه ولكن المبرمجه اسهل في القراءه والتعريفات بالاضافه لسعرها المناسب في هذه الايام

      حذف
  22. السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اناعندي لاكسس 701وعملتلوسوفت ومش قادراوصل للبرمجه عايزطريقه ترجعلي اللاكسس تقريبا اللاكسس اتفقد

    ردحذف
    الردود
    1. في حين عدم القدره للوصول الي الاكسس لابد من استخدام مبرمجه

      حذف
  23. أنا جيت أنزل سوفت Dd wrt لأكسس 741 أخد السوفت وعمل ريستارت بعد كدا ما فيش ولا لمبه بتنور غير لمبة البور فقط أرجو الإفادة وهل ممكن ألاقى الفلاشه فى روتر dlink أم لا

    ردحذف
    الردود
    1. اسحب سوفت من اكسس اخر يعمل بكفاءه وارفعه للاكسس التالف من خلال المبرمجه لدي فني الصيانه

      حذف
  24. ممكن حل مشاكل اكسس 841 v9 واخد سوفت خاطئ ممكن في اسرع واقت

    ردحذف
  25. عندى اكسيس 741 v4.22 وكان شغاله وفجاه جميع اللمبات بتضئ وتطفى ومش متعرف على الكمبيوتر

    ردحذف
  26. عندى اكسس 843 النور قطع اثناء السوفت كل المبات بتنور وتطفى ممكن حل

    ردحذف
  27. اكسس 740 v5 تم تحويله الى 741v4 وبد عمله كنت ارفع له السوفت المطور ولم يقبل وتم العطل بلمبه البور فقط كيف ارفع له السوف مره ثانيه ولم بقرأ اى شئ بكابل الانترنت

    ردحذف
  28. وانبي حد يرد انا نزلت للاكسس 701 سوفت يحولة الي 741 وبعده سوفت يحولة ال7210 وبعد كدة جات اعمل ضبط مصنع من صفحة الاكسس عمل ضبط المصنع ومفتحش الصفحة تاني ارجو المساعدة جميل المبات منورة

    ردحذف
  29. عندى أكسس ايرلايف ap60 الويرلس فيه لا يعمل
    أريد حل

    ردحذف
  30. ممكن 701 فرجن 2 يباشا

    ردحذف
  31. محتاج سوفت الرجوع الأصلى للاكسس740 فى غاية الأهمية

    ردحذف
  32. اكسس 701 لمبه الباور فقط اللى شغاله عايز حل يتريت

    ردحذف
  33. 701 لمبة البور بس اللي منورة وبالنسبة لو عايز اي سي فلاش او شئ من جهاز تاني معنديش للأسف

    ردحذف
  34. يابشمهند بعد ازنك
    انا عندى اكسس500 الاكسس بدخل ع الاعدادات عادى انما مابطلعش اشاة خالص ولا بتشوف شبكات خالص دة من اية

    ردحذف
  35. عندى اكسس 701 كان منور لمبة واحد سخانت علية اشتغل يوم وبعد كدا فصل كهربة خلاص

    ردحذف
  36. السلام عليكم
    اولا جزاك الله خيرا على التفاعل وحل المشاكل
    واخيرا كنت اريد دامب للاكسس 3500 لانى بحثت كثيرا جدا ولم اجدة وكذلك جربت كل الحلول وللاسف لم اوفق فلو ممكن هذة الفلاشة tl-wdr3500 v1.2اكون شاكر جدا جدا
    وجزاك الله خيرا مرة اخرى

    ردحذف
  37. السلام عليكم
    عندي مشكلة في جهازين tp link701 لا يعمل الا نور الباور والكمبيوتر لا يرى الاكسيس وحولت ان اغير ايسي الفلاشة ايضا لم يعمل لذلك اريد اي مكان صيانة في القاهرة لاخذهم للصيانة اريد رقم هاتف و شكرا

    ردحذف
    الردود
    1. انا معايا نفس المشكله ومش عارف ايه السبب
      هل عرفت السبب وتم الاصلاح ام لا ؟

      حذف
  38. اكسيس 743 كان فى قطع فى الانتا الداخليه وغيرتها اشتغل حوالى 5 ايام ثم اقطعت الشبكه مره ثانيه قمت بتغيير الانتنا مره اخرى ولكن للأسف بدون جدوى ممكن تشوفلى حل فى المشكله ارجو الرد والاهتمام

    ردحذف
  39. اخى محمد السلام عليكم

    ردحذف
  40. انا عندى اكسس 5110g وانا بغير الاعدات الاكسس وانا بفرمت الجهاز من زر الرسبت الجهاز وقع سوفت ممكن الرد على هزا وفدنى الله يخليك ممكن ده انا عند جهازين بهز الوضع ده انا مش عارف اعمل ايه اخ محمد

    ردحذف
  41. انا عندى اكسس 5110g وانا بغير الاعدات الاكسس وانا بفرمت الجهاز من زر الرسبت الجهاز وقع سوفت ممكن الرد على هزا وفدنى الله يخليك ممكن ده انا عند جهازين بهز الوضع ده انا مش عارف اعمل ايه اخ محمد

    ردحذف
  42. لو سمحت انا عندي اكسس 701 كنت بنزلو سوفت والكهربة قطعت وانا بنزل السوفت بعد كدة شغلته كل اللمبات تشتغل وتفصل بيعمل ريسترت ورا بعض قلولي اسحب الفلاش من على اكسس تاني ممكن اعرف ازي ياريت حد يشرحلي يا جماعه

    ردحذف
  43. تم تنزيل سوفيت اكسس 701 v2 وبعدها م اسطتيع الدخول على اكسس بونت
    نسيت اى بى تم تغيرة من طرفى بعد الدخول على اكسس بونت 192.168.1.1
    ارجو حل اعادة السوفيت الاصلى من خلال اداة اعادة السوفيت
    وشكررررر

    ردحذف
  44. اكسس 701 v2 كل ما اشيل الادبتر بتاعة من الكهرباء واركبة تانى لمبة الباور بس التى تضيىء
    اسيبة يومين تلاتة اجرب يشتغل ولو شلت الباور تارنى يرجع تاني زى ما كان فما الحل
    اكسس اخر 740 v5 اعطيطة سوفت المطور قطع ارسال واستقبال مبيحسش بالشبكات مش عارف ارجعة تاني لأصلة وهو الان على سوفت 743 v2
    ارجو ارجاعة لأصلة

    ردحذف
  45. اكسس 701 فيرجن 1.2 الكمبوتر مش حاسس بيه خالص مع الاكسس مطلع اشارة تمام

    ردحذف
  46. لو سمحت انا عندى اكسس 741 v4.25 الكهرباء قطعن وجت الاكسس بقي ينور لمبة الباور ولمبة القفل بس اما اللان مش بينور ولا مطلع اشارة جربت موضوع الريكفرى مود بيكمل والجهاز يرستر بس بردوا اللى شغال الباور والقفل

    ردحذف
  47. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    عندي آكسس 743 محتاج شحن فلاشه معارف اجيبه ازاي

    ردحذف
  48. السلام عليكم ....هاااام ...عندى اكسس tp-link 801 بسوفت عادى ودا اكسس بوينت وباقى الاكسسات كلها كلينت بس بسوفت مطور dd-wrt وبتربط عليه عادى بس مبتديش نت مطلقا >>هل فى اوبش فى السوفت الاكسس العادى او السوفت المطور فى الكلينت...

    ردحذف
  49. احمد مانشستر6 أبريل 2016 في 9:28 ص

    انا عندى جهاز من الوقت للتانى بيفصل شبكة وبتختفى السبكة من على الجهاز نهائياً وعايز اعرف الحل

    ردحذف
  50. مش عارف اعمل سوفت لاكسس 500

    ردحذف
  51. لو سمحت يا محترم فيه حل لمشكله فتحه الـ wan لما تضرب من البرق منتظر ردك يا زوق للاهميه

    ردحذف
  52. لو سمحت انا عندي اكسسات كتير فاصله اشاره شغاله تمام بس اشاره مفيش علي العلم انها تي بي لينك ٧٠١ نزلتلها سوفت wrt بس مجبش برضو اشاره ارجو الرد وجزاك الله خير

    ردحذف
  53. شكرررررراااااااااااااا يا جميل

    ردحذف
  54. شكرررررراااااااااااااا يا جميل

    ردحذف
  55. انا عندى اكسيس 741 ولما اربطه على كلينت لايوجد اشاره ايه الحل الرجاء الرد

    ردحذف
  56. لو سمحت ممكن طريقة تعديل الاكسيس 501 الى نانو استيشان

    ردحذف
  57. لو سمحت ازي اربط اكسزز بوينت سوفت DD-WRT بي اكسزز بويتنتاخر TB LINK الاصلي اكسزز 701
    او كيفيه تحويل سوفت DD-WRT الي سوفت TP LINK الاصلي اكسزز 701

    ردحذف
  58. السلام عليكم كان في مشكلة معايا في الأكسس وهي ان لمبة اللان مش بتنور بشكل مستمر فالاشارة عالكمبيوتر بتروح وتيجي في أقل من ثانية. .الكمبيوتر بيعمل بحث ويرجع رمز الاكس الأحمر × عليهم تاني.. يا ريت تساعدوني لو سمحتم وشكرا مقدما

    ردحذف
  59. السلام عليكم انا عندي اكسس tenda اديته تحديث غلط فوقع مني لامبه الباور فقط اعمل ايه ............ tenda w311

    ردحذف
  60. عندي اكسس بوينت TP-link
    TL-WA501G
    الاكسس شغال بس مش بيدخل علي صفحه الاعداادات
    وبيقولي الباصورد خطأ
    مع العلم ان انا عملتله ريست ضبط مصنع وبرده مفيش فايده ..
    هل هو محتاج للسوفت وير أم محتاج لشئ اخر .. ارجوا الرد في اقرب وقت

    ردحذف
  61. عايزفلاشة اكسس ايدى ماكس br-6228nsv2 الرجاء من اهل الخبره الرد على الموضوع

    ردحذف
  62. لو سمحت انا عندي روتر هواوي hg532e نزلته سوفت غلط ومش عارف ادخل ع الاعدادات

    ردحذف
  63. محتاج دمب 701 v2 ضروري جدا من فضلك

    ردحذف
  64. محتاج دمب 701 v2 ضروري جدا من فضلك للاهمية القصوى

    ردحذف
  65. بعد اذنك انا عندي ملف دامب للروكيت بركب على tplink 841 كيف ممكن ارفع الملف على القطعه وشكرا

    ردحذف
  66. عندي اكسس بوينت الفا w610h نزلتله فريموير جديد ومن ساعتها مش عارف ادخل عليه
    كل ما ادخل علي الايبي يطلعلي الرسالة دي
    Access Error: Page not found
    when trying to obtain /home.asp
    Cannot open URL /home.asp
    ايه الحل

    ردحذف
  67. اريد دامب راوتر d-link 2730u

    ردحذف
  68. عندي اكسس بوينت اضاءة البور فقط الي شغالة باقي اللدات مو ضاويين و ما بتظهر شبكة الواي فاي شو بتكون المشكلة

    ردحذف
  69. لو سمحت انا عندى اكسس اير لايف مش عارف ادخل على الصفحة بتاعتة علشان انزل ليه سوفت اعمل ايه

    ردحذف
  70. لو سمحت انا عندى اكسس اير لايف مش عارف ادخل على الصفحة بتاعتة علشان انزل ليه سوفت اعمل ايه

    ردحذف
  71. عندي اكسس تي بي لينك 740 فصل باور خالص ايه الحل

    ردحذف
  72. انا جايب اكسس Linksys model wap4400n باجى ادخل على الاعدات بكتب البسورد ميتخليش هو مشى بتاعى مشى عارف البسورد

    ردحذف
  73. سلام عليكم ..قرئت كل الاعطال ورد حضرتك عليهم بس ماوجدت العطل الا عن ياريت ياخ تشوف لى العطل دة عند اكسس 740 ndv2 لم اربط علية من بعيد مايربط اجى بجوارة احبانا يربط ومرات كتير لا دة حلها اية

    ردحذف
  74. سلام عليكم ..قرئت كل الاعطال ورد حضرتك عليهم بس ماوجدت العطل الا عن ياريت ياخ تشوف لى العطل دة عند اكسس 740 ndv2 لم اربط علية من بعيد مايربط اجى بجوارة احبانا يربط ومرات كتير لا دة حلها اية

    ردحذف
  75. عندي اكسس 743 وقع الانتنه اتكسرت غيرتها بواحده جديده ومن وقتها والاشارة ضعيفه جدا ارسال واستقبال
    في حل

    ردحذف
  76. عندي اكسس 743 وقع الانتنه اتكسرت غيرتها بواحده جديده ومن وقتها والاشارة ضعيفه جدا ارسال واستقبال
    في حل

    ردحذف
  77. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    عندى اكسس Logn رفعتلو سوفت وير بقى يفتح بور بس لكن اى حاجه تانى مش شغاله ف ايه الحل

    ردحذف
  78. السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
    عندي راوتر tplink 740 v4 حدثتلو السوفت وير بضوي بور بس شو الحل

    ردحذف
  79. بص يا معلم الاكسس شغال عادى بيبث ويرلس وشغال على الكمبيوتر lan بس المشكله انى مش عارف ادخل على الاعدادات هو اكسس tl- wa801nd
    tp link
    المشكله انه اتنزله سوفت بالاسم ده dd-wrt
    ومن سعتها مش عارف اربطه بشبكه ومش عارف اصلآ ادخل على الاعدادات
    ممكن حل للمشاكل دى

    ردحذف
    الردود
    1. والكهربا قطعة وهو بينزله السوفت

      حذف
  80. بش مهندس السلام عليكم المشكله عندى انا رابط ع شبكة واى فاى تمام وصاحب الشبكه بيقولى جهازك ساحب اى بى واجى افتح مفيش نت والجهاز مدينى مثلث اصفر لازم افتح اعدادات الاكسيس واربط مع الشبكه تانى مع العلم بلاقى الجهاز رابط ولازم اربط تانى كل ما اشغل اللاب توب ايه العمل انا من زوار الموقع ارجو ولو رد ع الهاتف ارجوكم 01119173083

    ردحذف
  81. يا استاذنا انا عندى مشكله فى الاكسس 701 اعطيته سوفت والكهرباء قطعت ومشعاوز يظهر فى الحاسوب اه الحل وشكرااا

    ردحذف
  82. أن عندي مشكلة نزلت تحديث خاطئ ل dlink 2730 U وإنطفأت جميع الأضاء بما فيها ضوءالباور
    هل يوجد حل من فضلكم

    ردحذف
  83. لو سمحت انا اشتريت جهاز 740 v6 عاوز عاوز سوفت يخلي اعداداته زي اعدادات 701 علشان اوصل النت من شبكة

    ردحذف
  84. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    كيفك أخي
    اكسس 701 نزلته اخر سوفت من علي موقعه ولقيته رخم شويه
    ومش راضي يرجع تاني لاي سوفت كل ما اديله فيرم وير يقوله error name file
    وشكرا جدااا لتعبك معانا.

    ردحذف
  85. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    انا عندى اكسس 701 V1 نزلت سوفت غلط وى الاكسس مش شغال ممكن حل لو سمحت

    ردحذف
  86. محتاج دامب اكسس 801-v1

    ردحذف
  87. عندى اكسس بس مش قادر ادخل على صفحة الاعدات ولمبة البور مش سابة ؟؟؟ ايه حل ده

    ردحذف
  88. السلام عليكم اخي لو سمحت في اكسسز 701 معموله سوفت او متشفر بحيث ان انا مقدرش اعملو ضبط مصنع ومش عارف ادخل عليه ولا عارف اعمله ضبط مصنع ممكن الحل لو سمحت

    ردحذف
  89. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  90. ممكن فلاشه الاكسيس 740n v4 ضرورى

    ردحذف
  91. السلام عليكم حضرتك انا الاكسس بتاعي ڤيرچن 740 وكل ماجي اعنل كونكت بيقلي تم الحفظ مع ان الاشارة بتبقا قوية بس غلشات يعمل كونكت لازم الزق في الاكسس في حل

    ردحذف
  92. لوسمحت ممكن سوفت ايديماكس فرجن3

    ردحذف
  93. ممكن فلاشه الاكسيس 741 v4 ضرورى

    ردحذف
  94. انا الراوتر تي بي لينك اخد من سوفت غلط والي بي نور البور والقفل

    ردحذف
  95. انا الراوتر تي بي لينك اخد من سوفت غلط والي بي نور البور والقفل

    ردحذف
  96. عندى اكسيس wa701nd
    بعد ضبط الاعدادات لاكسيس بوينت
    مش ظاهر اسم الشبكة
    ايه الحل ؟؟؟

    ردحذف
  97. السلام عليكم انا نزلت سوفت لراوتر تي بي لينك 741 غلط وبعد منزلت السوفت الراوتر مش شغال ولمبة البور والاعدادات والاشاره والقفل اللي منورين ومشق قادر ادخل علي اعدادات الراوتر وكل ما احاول ادخل علي الواي فاي يجيني جار الحصول علي عنوان اي بي وميربطش ارجو الحل وليك الشكر

    ردحذف
    الردود
    1. اتأكد من الip الخاص بالسوفت اللي نزلته

      حذف
  98. عندى اكسس تى بى لينك بعمل بحث بيجيب اشارة الشبكه لاكن مش بيعمل اتصال بيها ايه السبب؟

    ردحذف
    الردود
    1. راجع علي اعدادات الاكسس (اسم الشبكه - القناه - الدوله - نظام التشفير)

      حذف
  99. السلام عليكم لدي راوتر 3020 وقمت بتنزيل سوفت خطا لراوتر 741 ما الحل للرجوع للسوفت القديم

    ردحذف
  100. احتاج لشحن فلاشة أكسيس بوينت أير لايفWL-5460 v2

    ردحذف
  101. السلام عليكم ، لو سمحت انا عند اكسس tl-wr743np لما اجي اعمل survey للشبكات متظهرش ولا شبكة ، ايه الحل .

    ردحذف
  102. اكسيسز 701 القديم لمبة الlan قايده على طول ايه الحل

    ردحذف
  103. اكسس 701 فيرجن 2
    فصل لان

    ردحذف
  104. بعد ازن حضرتك انا عندي راوتر tp link 741 لمبه الباور شغاله واللمبه بتاعت الواير لس واللمبه اللي بنهم يس اللمبه بتاعت الانتر نت مش شغاله مع العلم ان اول ما بحط الفيشه في الكهرباء كله بيشتغل وبعد كده 3 لمض بس اللي بيشتغلو

    ردحذف
  105. عندى مشكله فى اكسيس 741 v5 اما تبعد عنه مترين يفصل اشاره من الموبايل لازم ابقى جمبه عشان افضل متصل ايه الحل

    ردحذف
    الردود
    1. حاول تفحص الكبل الاشارة من البورد حتى الوصلة الهوائي احتمال خط الشيلد او الاشارة في قطع او قصر او بدل الهوائي
      aleman

      حذف
  106. السلام عليكم ، لو سمحت انا عند اكسس tl-wr743np لما اجي اعمل survey للشبكات متظهرش ولا شبكة ، ايه الحل

    ردحذف
  107. ممكن لوسمحت مساعده اكسيس lg 5000معدل نانوام تو مش بتعمل ريست من الاعدادات ولامن الزورار ماسك علي الاعدادت القديمه بن برمج جديد يشتغل ومع فصل الكهربا يرجع علي الاعدادت القديمه

    ردحذف
  108. اريد اداة عمل الريكفر انزلها من فين

    ردحذف
  109. الرجو المساعدة انا عندي راوتر 743 المشكلة انو بوضع راوتر ممتاز والاشارة جيدة لكن بوضع كلاينت لا يرى اشارة من المصدر علما ان المسافة من المصدر لا تتجاوز 2 متر
    ،يمكنم المساعدة بحل مشاكل النانو استيشين
    وشكرا

    ردحذف
  110. مشكله فى الاكسز 701 عند العملاء وعندى ديما بيقول تم الفصل ويرجع يقول تم التوصيل ديما ياترى ايه المشكله

    ردحذف
  111. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  112. عندي اكسس تي بي لينك 901 فيرجن4 نزلتلز السوفت المطور Led من الرابط ده https://lede-project.org/toh/hwdata/tp-link/tp-link_tl-wa901nd_v4
    وبحاول ارجع للسوفت الاصلي مش قادر وبحثت عن الريكفري مود ل كسس 901 مالقيتش وبرضو بحثت عن الاكسس المقارب ليه 801 يمكن الاقي الركفري مد برضو ملقيتش ارجو المساعده في حل المشكله شكر

    ردحذف
  113. السﻻم عليكم استازي الغالي انا عاوز برنامج الي بيرجع السوفت اﻻصلي بعد سقوطة وانا جهازي تي بي لينك 740n

    ردحذف
  114. السلام عليكم وكل عام وانتم بخير لو سمحت عندى اكسيس 740n لمبه الباور بس هى اللى شغاله اعمل ايه وشكرا

    ردحذف
  115. ممكن دامب 701v1 لو سمحت

    ردحذف
  116. عندى مشكلة فى أكسس Tp-link 741 فى الإستقبال نزلتله فيرجن علشان يستقبل بس كل شوية يشتغل وشوية ميشتغلش مش عارف اعمل اية

    ردحذف
  117. معايا اكسيس ال جي 6000 وعايز اوصله بشبكه واير لس ووزع منه واي فاي للموبايل

    ردحذف
  118. انا عندي اكسس lg6000حملتلة سوفت وبعد كدة بدخل علي الاعدادة بيدخل عادي بس مفيس اعدادة بيجيب صفحة فية كلام انجليزي وبس

    ردحذف
  119. السلام عليكم
    محتاج ملف دامب 740v2

    ردحذف
  120. استازي الفاضل عندي اكسيس TL-WR740N بيفصل نت ولمبة الانترنت اللي هي wan بتنطفئ وعلشان يرجع يشتغل لازم اخبط عليه بايدي لفترة طويلة لدرجة الملل ويرجع يشتغل ومع العلم وهي لمبة ال WAN فاصلة لو شيلت من كابل الانترنت ترجع تنور WAn وبتثبت
    ارجو الحل والافادة وبسرعة منجزة ولك جزيل الشكر اخ محمد

    ردحذف
  121. ارجو الافادة من مهندس محمد

    ردحذف
  122. ارجو الافادة من مهندس محمد

    ردحذف
  123. ارجو الرد علي استفسارى للاهميه

    ردحذف
  124. السلام عليكم لو سمحت انا كان عندى رسيفر sky sat999 وكنت عاوز انزله سوفت حديث بالغلط نزلتله سوفت بتاع جهاز king star ولما اشتغل الرسيفر بعد التحديث ازىار الريموت فى منها مش شغال والى شغال بيكون مش فى مكان يعنى لما بعلى الصوت بضغط على رقم 8فانا عاوز ارجع السوفت الاصلى الرسيفر ومش عارف لان زرار system مش شغال ومفيش اى زرار بيحولنا علىusb مبا شرة

    ردحذف
  125. عندي اكسس 741 الواي فاي شغال بس اخرة متر فقط وبعد المتر بفصل اه الحل ارجو الرد

    ردحذف
  126. عندي اكسيس 743 وجمبي واحد عنده اكسيس 701 انا واخد من راوترو واي فاي وهوا واخد مني
    المشكلة الاتنين لو اشتغلو مع بعض بيفصلو
    يعني انا لو خدت لوحدي من راوتر عادي يشتغل لكن هوا لو خد مني نفصل احنا الاتنين
    اي الحل

    ردحذف
  127. لو سمحت انا الروتر الاساسي عندى d-link و كان عندى واحد huwawei حولته ل access point و كان شغال تمام
    دلوقتى بقي لمبة ال adsl فى روتر huwawi غير مضيئة و لكن لمبة الانترنت و الواى فاى و ال lan مضيئة
    ممكن اعرف ايه المشكلة؟

    ردحذف
  128. برجاء الحل انا عندى 2بولت 2انتنا هايز اعملهم دمج كول وحده فيى مكان
    ممكن الحل بتفصيل لو سمحتم

    ردحذف
  129. مرحبا انا عندي روتر هواوي hg532n انضرب السوفت بعد انقطاع الهرباء ارجوا المساعدة

    ردحذف
  130. السلام عليكم ةرحمه الله وبركاته عندى بيكو استيشن 2وشغال تمام بس دلوقت اجى اوصل عليه اى اكسيس مش راضى

    ردحذف
  131. السلام عليكم كيف اسخب السوفت من الراوتر وهل عملية سخب السوفت تصلح لجميع الراوترات وشكرا

    ردحذف
  132. طب عندي اكسس 741 بيكون موصل علي الفون ومره واحده يفصل ويختفي ويظهر تاني مع العلم ان الكهرباء شغاله وهوا بيعل كدا

    ردحذف
  133. انا عندي اكسس tp Link 801 ساعات بيعلق بيخرج واي فاي من غير نت لازم اشيل السلك واركبه تاني اكتر من مره عشان يشتغل وعملتله ريسيت وغيرت السلك مفيش فايده ارجو الافاده

    ردحذف
  134. السلام عليكم عندى اكسيس 701 فرجن 2 لمبة البور بس هى البتنور الكمبيوتر مش بيحس بيه نهائيا

    ردحذف
  135. انا الاكسس بتاعي دخلت عليه 220 فولت بدل 9 فولت ضرب ic fb4\icfb5

    ردحذف
    الردود
    1. وانت عاوز حل ؟؟؟ معتقدش هينفع تانى

      حذف
  136. لو سمحت عندى اكسس تيبى لينك 501 عاوز احوله الى 701 ولو ما امكنش انا عاوز اشغله ربيتر

    ردحذف
  137. لو سمحت عندي٢اكسس تيبي لينك٧٤١ كانو شغلين فجاء فصلو مش عادو منورين

    ردحذف
  138. عندي الروتر الاكسس مش راضي يغير الايبيه بتاعه معرفش ليه

    ردحذف
  139. هل تى بى لينك 501 v1ليه سوفت مطور

    ردحذف
  140. السلام عليكم

    محتاج فلاش دامب لاكسس lg 5000 ,6000 علشان انسخ الفلاشة تبعتهم علي المبرمجة

    ردحذف
  141. استاذي الفاضل يوجد معايا اكسس بوينت تب لينك بعد الامطار بدون عواصف وكمان يكون غير موصل بالكهرباء فجاه بعد الامطار اشغله مابتشتغل اشاره اللان نهائيا اليوم مشكله حصلت لاثنيين وقبل اسبوع اربعه ودائما بتخرب عليا كذا ايش السبب وايش الحل لهم ارجوك ساعدني زكاتك

    ردحذف
  142. استاذي الفاضل يوجد معايا اكسس بوينت تب لينك بعد الامطار بدون عواصف وكمان يكون غير موصل بالكهرباء فجاه بعد الامطار اشغله مابتشتغل اشاره اللان نهائيا اليوم مشكله حصلت لاثنيين وقبل اسبوع اربعه ودائما بتخرب عليا كذا ايش السبب وايش الحل لهم ارجوك ساعدني زكاتك

    ردحذف
  143. عندي لمبه الفتحه رقم 4 معلقه منوره علي طول حتي من غير ماحط سلك فيها الاكسس شغال وقاري واي فاي وبيوزع اي بي بس المشكله ان اللمبه منوره وعامل قافله مايديش نت ومابقدرشي ادخل علي الاعدادات بتاعته والسبب ان فيه قفله بالفتحه رقم 4 ازاي احل المشكله دي

    ردحذف
  144. عندى 840TP-lكان شغال100/100,الان شغال بس مفيش نتink

    ردحذف
  145. السلام عليكم لو سمحت انا عندى راوتر اى داتا H108Nعملتوا اكسس بسلك بس كل مرة ادخل من الموبايل بيقولى جارى الحصول على عنوان ip لازم اعمل ريستارت ومرة يخش وعشرة لا ممكن حل

    ردحذف
    الردود
    1. قم بعمل ريست وقم بعمل الإعدادات وتأكد من إغلاق DHCPوالإعدادات التي تجعله يشتغل مع الموبيل والكاميرا والكمبيوتر

      حذف
  146. عندى كام اكسس 701v2 كانوا شغالين معايا ع الشبكه والمطره اشتغلت العملاء مفصلهوش ولما جيت اجربه فاتح بور بس يعنى مفيش الا لمبه البور هيا اللى منوره
    ارجو الافاده

    ردحذف
  147. عندي جهازاكسس بوينت ٧٤١ اشارتة ضعيفة محتاج اغير ايسية الواي فاي بي محتاج اعرف شكلة لان مافيش حدهنا عندى خلفية في صيانتهم ومحتاج اعرف شكل الايسية علشان عندي جهاز تاني هستخدمة قطع غيار وشكراااااا

    ردحذف
  148. عندي جهازاكسس بوينت ٧٤١ اشارتة ضعيفة محتاج اغير ايسية الواي فاي بي محتاج اعرف شكلة لان مافيش حدهنا عندى خلفية في صيانتهم ومحتاج اعرف شكل الايسية علشان عندي جهاز تاني هستخدمة قطع غيار وشكراااااا

    ردحذف
  149. عندي جهازاكسس بوينت ٧٤١ اشارتة ضعيفة محتاج اغير ايسية الواي فاي بي محتاج اعرف شكلة لان مافيش حدهنا عندى خلفية في صيانتهم ومحتاج اعرف شكل الايسية علشان عندي جهاز تاني هستخدمة قطع غيار وشكراااااا

    ردحذف
  150. هل اكسس تي بي لينك 901 يغطي مسافة 150 متر في مكان مفتوح ارجو الرد

    ردحذف
  151. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.كيف حالك استاذي.
    عندي بيكو استيش ام تو مخليه اسكسس بويت رابط من روكت ام تو وكان كل شي تمام بس الايام الاخير البيكو يستمر كم ايام ويفصل من الروكت تولع لنبه وحده خضراء اروح افصل السلك حق النت وارجعه يربط تمام وعلى كذا يستمر 3او4 ايام ويفصل انزل السلك منه وارجعه يربط تمام ايش تقول المشكله افيدونا لو تكرمتو .

    ردحذف
  152. السلام عليكم عمدى 3اكسس ال جى فى واحد شغال بس فى عيب تالكرستاله و2 قاطعين باور نهائى عاوز اعرف عطل الباور من الى قطعه مع العلم انا بعرف اعمل صيانه للدش يعنى اعرف اشتغل باتلهوت ومكوه اللحام وخلافه

    ردحذف
  153. السلام عليكم عندي جهاز toto link شغال كهربا فقط لكن مش بيشتغل

    ردحذف
  154. محتاج ريكفري تب لينك 840 v5

    ردحذف
  155. شبكه الاكسس بتفصل م الفون اي الحل

    ردحذف
  156. بالنسبه لي انا الاكسيزبتاعي بيشتغل ساعه ويفصل يوم والنضه قايده احمر فانا بتمني حل هذه المشكله



    ردحذف
  157. انا عندي اكيسس توتولينك150rtمسقط سوفت كامل والمحبه الحمره هيه الي بتنور بس ممكن حل او مساعده اكون مشكووورليكم

    ردحذف
  158. عندى اكسس 843 وعند البرمجه بيجيب علامه تعجب

    ردحذف
  159. انا عندي الاكسس شغل تمام بس المشكله بعد ضبط العدادات وبفتح الواي فاي من التلفون بتيجي جاري لاتصال وميتصلش
    وستاذنك في سال انا عازو اجيب اكسس يستقبل من مسافه بعيد بس مش عارف اجيب اي ارجو الرد

    ردحذف
  160. السلام عليكم لو سمحت الكابل الواصل بين الانتينا والبورده انقطع من النصف وانا وصلته بس مرجعش زي الاول مدي الواي فاي بقي قليل.ياريت الحل

    ردحذف
  161. عندى أكسس ايرلايف ap60 الويرلس فيه لا يعمل
    والان لايعمل اريد الحل ضرورى

    ردحذف
  162. بقول لحضرتك انا كنت بغير رقم الباسورد بتاع االاكسس فى اتكيت على الزرار الى في الاكسس من الظهر عمل استرط واللمبه اشتغلت بس الشبكه فصلت ومش ظهاره على التلفون خالص اعمل اى

    ردحذف
  163. اكسس ال جي لمبة البور بتقطع بشكل مستمر

    ردحذف
  164. السلام عليكم انا حولت الروتر hg532n من سوفت tedata الي سوفت HUAWEI وبعد كدو عملت الاعدادات الروتر علشان اشغل الانترنت و النت اشتغل بس اذا عملت Riester طفيت الراوتر يشتغل الجهاز بس لمبة Internet تفضل بظبط لمد 2 دقيقة علشان تشتغل و ممكن متشتغلش ممكن حد يقولي اي المشكلة دي وشكرا

    ردحذف
  165. ممكن ملف دامب ل اكسس tplink 843nd ver1.5

    ردحذف
  166. لدي جهاز أكسس بونت TP-LINK TL-WA901ND وميض باور والنظام فقط ولا يقبل الربط عبر كابل الشبكة

    ردحذف
  167. لدي اكسس تي بي لينك 701 لمبه الواي فاي وقفت فجأه ومش بتشتغل وصلته عن طريق كابل بالابتوب يشتغل ويفصل وهكذا اي الحل لو سمحت

    ردحذف
  168. السلام عليكم لدي اكسس بوينت حولته لربيتر لتقويه الاشاره لمودم تي بي لينك اخر المشكله ان هذا الاكسس لايخفي اسم الشبكه للتي بي لنك بعد ربطه به

    ردحذف