السبت، 5 ديسمبر 2015

حل مشكلة عدم إرسال الصور في WHATSAPP للمتصلين بالشبكة

حل مشكلة عدم إرسال الصور في الواتساب للمتصلين بالشبكة لاسلكيًّا 


تلاحظ لدى الكثير عدم قدرة المشتركين في الشبكة على إرسال الصور
عبر برنامج Whatsapp
سبب المشكلة : بعدين نتكلم فيه ... 
الحل : سهل وبسيط ...
وهو تحميل برنامج اسمه psiphone من متجر play
البرنامج ده بيحمله العميل على موبايليه ... 
بعد تشغيل البرنامج يختار I Trust this application


 Tunnel Whole Device وبعدين الاختيار ده

بعد كده هتلاقي البرنامج بيحمل وشكله كده 


بعد ما البرنامج بيخلص تحميل بتلاقي شكله بأه كده 

وبكده هتلاقي الواتس اب قادر على إرسال الصور بنجاح 

شارك هذه الصفحة وتابعنا على صفحاتنا الرسمية
شارك الموضوع →
تابعنا →
إنشر الموضوع →

5 التعليقات :

  1. تم بحمدالله حل المشكله عندي
    بس
    طيب ايه هي المشكله الاساسيه؟؟؟؟؟؟؟؟

    ردحذف
  2. ربما مزود الخدمة يمنع البرنامج من ارسال الصور في بلدك

    ردحذف
  3. انا كان عندي نفس المشكله واتحلت بعد تغيير الدمج من فتحه واحده الي الدمج علي روتر بورد

    ردحذف
  4. انا عندي نفس المشكله لما بشغل راوتر تي داتا الجديد لا برسل صور ولا مقاطع صوتيه ولا بستقبلهم غيرت الراوتر وركبت الاصدار القديم شغال زي الفل

    ردحذف